lördag 16 mars 2013

Fredagsmys



Idag sov vi länge, jag hade det rätt jobbigt igår igen och fick till slut ge upp och ta sömntabletterna även fast jag hade hoppats på att få slippa eftersom jag hade en del planerat. Nåja, hundarna var också trötta. Vi kom iaf upp och de små busade runt i trädgården innan frukost. Franz var däremot inte alls sugen på att gå upp överhuvudtaget. Efter att ha myst en stund till och grejat lite gjorde jag mig i ordning lite för att ta en tur till Vadstena. Nu kom jag dock iväg betydligt senare än vad som först var tänkt för det var två superbusiga taxar som minsann sprang iväg, var ivägen, välte saker osv. Franz ville också sen ta en tur med vattenkannan innan avfärd. Igår hittade jag förresten Franz's riktiga vintertäcke som hamnat lite fel i tvättsorteringen, bra!


Väl i Vadstena lämnade jag en skiva som sålts. Var och gjorde lite ärenden. Köpte te, servetter och doftljus hos Kopp & Kanna http://koppokanna.se/ . Hos Adolfsnäs Handelsbod hittade jag fina blommor och en skål i "fejk-silver" på rea. Har redan en sån skål med kaktusar i så jag tänkte det kunde vara fint att komplettera. http://vadstenahandel.se/sv/top/lorem-ipsum/adolfsnaes-handelsbod/. Bilderna ovan är från Gamla Konditoriet, ett mysigt kafé  i princip mitten av centrum. Brukar försöka göra nåt nåt sånt här iaf en gång i veckan just för att komma ut lite. De var ganska lite folk där men ofta är det fullsatt. De har också en rätt fin plats på bakgården under somrarna. http://www.svenskafik.se/cafeer/gamla-konditoriet-i-vadstena


Närbild på en av rosorna som fanns i vasen på bordet jag satt vid. Det är något visst med de här lite skira färgerna, speciellt nu när det är så kallt ute. Efter fikat var Hjärtegull och jag hos Morrhåret http://morrnet.se/morrharet.html och provianterade lite. Köpte såna retriverben som Franz tycker om, några mindre ben och så två små grejer som jag såg förra gången och då tänkte att det var något som skulle passa taxarna (bilder kommer). Sen tog vi en promenad ner till vattnet via Klostret och sen bortanför Klosterhotellet. Det allra första fotot är från promenaden.

Ikväll har vi mest myst här hemma, jag kollade lite på tv och  försökte äta lite vettigt. Kaninerna har fått lite godsaker också, det kan behövas nu när det är så kallt igen. Nu ska jag snart försöka sova lite, men sitter uppe för att se om Simon kanske hör av sig efter jobbet (det är ca 7 timmars tidsskillnad mot där han är nu) och också för att jag är sådär yr och dann igen.

Hoppas ni får en fin helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.