söndag 10 mars 2013

Söndagseftermiddag hemma, lindbersån, fåglar


När vi kom hem från Askersund/Hargebaden halkade vi omkring här hemma nån timme innan vi gick in. Jag fyllde på mat i alla fågelfröbehållarna, vilket tar sin lilla tid eftersom de är några stycken ^^. Utanför det stora husets uterum står det här planteringsbordet där jag har en jättebehållare och även lägger ut frukt till koltrasten. Tänder även ljus i lyktan lite då och då. Det är ganska mycket fåglar här i trädgården och det försöker jag underhålla. Fåglarna bidrar till att det inte blir så mycket skadedjur och så är det trevligt med kvittret också. Det är bara jag som matar här i närheten också, vilket väl gör sitt till att det kommer många.


Franz tog en "svängom" med en av vattenkannorna medan jag fyllde på fågelfoder. Tur han kan roa sig själv lite, även om det är en rätt udda leksak :) . 



Idag kom jag också ihåg att ta foton på lindbersån jag skrivit om tidigare. Just nu ser den väl mest rätt stympad och lite småtrist ut, men jämfört med de förvuxna träd som stod där för bara 1½ år sen så är det en stor förbättring. Tog ett foto enbart på det jag klippt bort, tänk det blir allt en hel på bara ett år! Och då lät jag ändå en större längd på skotten vara kvar. Kaninerna ska få grenar sen, då blir de glada :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.