onsdag 17 april 2013

Ny plats för dator och pyssel!

Min gamla ålderstigna laptop behagade braka ihop helt förut idag. Tog därför tag i det här med att få igång den nästan lika gamla stationära datorn. Och tänka sig, det gick! Dessutom fick jag till det här med skrivbordet också, så nu finns det både plats för dator och vanligt skrivande/pyssel. Man får glädjas åt det lilla ibland ;)

Mitt hus är verkligen inte lätt att möblera. Har tänkt länge på hur man skulle kunna få till en bra plats för dator och skrivbord. Och genom åren har vi provat flera olika möbler och ställen men inte lyckats bra. Mitt hus är ett gammalt torp från 1800-talet som genom åren byggts om och flyttats och byggts om igen. Förvaringsmöjligheter är det uselt om. Allting är snett och vint. Takhöjden är begränsad i nästan alla rum och en gigantisk murstock tar upp mycket golvyta. Egentligen passar det nog bäst med nätta möbler men skrivbordet är rejält, tycker nog ändå det blev bra, fast fick ju förstås kila bordsbenet på ena sidan då golvet lutar ;). Skrivbordet står nu i det som förut var en gammal råvind, och vi beslöt oss för att låta det gamla golvet vara kvar då pappa och jag renoverade upp torpet. Golvet är definitivt charmigt och det påminner om husets historia, men som sagt det är inte så plant.

Gott att ha en egen plats att sitta vid är det oavsett! Sen blir det ju inte så långvarigt men några månader till borde jag väl få ha det kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.