tisdag 16 april 2013

Vårtecken



I helgen såg jag att andra bloggare hade lagt upp alldeles ljuvliga vårbilder och även beskrivit hur fint de haft det ute. Hos mig var det visserligen soligt i några timmar men inga blommor och bara en grå-grön sörja, så jag började undra om våren möjligtvis bestämt sig för att inte komma alls till oss. Men för att försöka mota bort vår-depp så tog jag kameran med mig ut i trädgården i morse för att mer aktivt leta efter vårtecken. Och jo visst finns det lite hopp, men förfärligt vått och grått är det fortfarande. Får hoppas det kommer lite mer tecken nu i veckan.


Kirskålen förnekar sig förstås aldrig ;)

I den gamla kompostens kant fanns de här raringarna

vid det stora husets uterum finns en liten "äng" med snödroppar


Scilla och vårlök i sin linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.