onsdag 19 juni 2013

Min gård är till salu

Gården jag bor på är till salu. Visst det är inte bara min gård men det är min gård till en tredjedel och det är bara jag som bor här stadigvarande. Nu ligger gården ute på annons på hemnet och hos mäklarfirma. Det är min ena bror som gick till mäklare utan att tala om det för mig. Datum för fotografering och visningar bestämdes utan att jag tillfrågades. I helgen och igår var det visningar, något som brodern inte förberett något alls inför utan det är jag och min andra bror som fått städa och göra allt. Den bror som vill sälja gården har heller inte på nåt sätt hjälpt till efter vår pappas bortgång, inte haft någon kontakt med myndigheter, inte röjt ut kvarlåtenskap, inte tagit hand om reklamationer som felaktigt riktats mot pappas företag. Däremot hotar han med kronofogden fast jag ensam betalat huslånet och löpande kostnader, skriver minst sagt otrevliga e-post och pratar med min bank bakom min rygg. Livet är inte roligt nu! Det är ju inte bara gården som jag måste lämna utan även trädgården. Och kaninerna måste jag hitta nya hem till. Här är iaf en länk till mäklarens annons med foton http://liljegren.se/fasad/visa_objekt.php?object_id=171858&page=beskrivning.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.