torsdag 18 juli 2013

Den stora trädgårdsstressen!


Det är ett tag sen jag skrev här. Och ja, jag tycker nog att jag egentligen inte gjort nåt vettigt alls annars så egentligen borde jag väl haft tid. Men när jag nu satte mig ner en stund så, jo, jag har nog gjort ganska mycket sen sist.... Klippt gräs i mängder, rensat ogräs, busat med hundar, pysslat med hundar, haft ångest, yrsel, varit ledsen, beskurit buskar och träd och omplacerat kaniner. 

Det känns som om jag verkligen inte ägnat trädgården nån tid alls men kanske är det den STORA trädgårdsstressen som spökar, hur mycket man en gör finns det alltid något nytt som borde fixas. Och då är det kanske lätt hänt att bli en vimsig virrpanna ;)

På fotot något som jag faktiskt kommit på att jag gjort - nämligen tagit tag i målningen och städningen av hönshuset. Jag har lagat sprickor i sockeln och grundmålat den långsida som är närmast mitt hus. Målat alla dörrar och så har min pojkvän målat rödfärgen. Det är ganska rogivande att måla, men det är klart en trädgård består ofta inte bara av växter utan även alla dessa hus... och ja, de ska man hinna med också...

I förgrunden ett mirabell- träd som jag planterat för ca 5 år sedan. Tyvärr var våren så kall så det ser inte ut som det blir några bär. Liten blomning och avsaknad av bin.

Hoppas andra trädgårdsägare istället njuter!

Imorgon ska jag nog försöka släppa på ambitionerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.