onsdag 3 juli 2013

På spaning efter röda näckrosor


I söndags var jag tillfälligt "utslängd" från mitt hus då de nya ägarna skulle komma till gården med sina barn. Tog därför med mig hundarna på en utflykt. jag har länge velat se de röda näckrosorna i Fagertärn på riktigt så vi styrde kosan dit. Jag har varit där förut, men då missade vi blomningen. och blommade de den här gången då? Nej, förstås inte... vi såg inte ens bladen. Visst de gula fanns ju där, och de är ju fina men också ganska oansenliga. Nåja, platsen som sådan är ju dock smått magisk så det är värt en resa dit oavsett. Såg ett anslag om att det nu på söndag den 7:e skulle vara "Fagertärns-dagen" och då hoppas jag verkligen de hunnit börja blomma för alla tillrestas skull. http://www.tiveden.se/segora/segora/fagertarn.5.e1bed5a12e391d488780002612.html











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.