söndag 11 augusti 2013

Teknisk uppgradering, fina saker, hjälp hemma


I fredags mådde jag bättre så på eftermiddagen åkte jag in till Linköping. Min bror följde med mig och var teknisk rådgivare på MediaMarkt. Så nu har jag äntligen fått en ny laddare till min MiniHP, skönt att ha en smidigare dator. Även en ny minneskortläsare blev inköpt. Jag var också ute efter ett nytt batteri till min kamera då det inte gick att ladda upp längre. Det visade sig dock att batterier var en rätt dyr investering, en nästan lika dyr investering som en kamera... så det fick bli en ny sådan också. Hoppas den är lika trevlig som min gamla. Bra meden bror som är mer insatt i allt det här tekniska.

Vi fortsatte ner på stan en sväng. Fikade på stadsmissionens café, beläget bakom Åhléns i den gamla frikyrkan. Ett trevligt ställe och ganska prisvärt.

Vi fortsatte in på Åhléns där jag köpte nya leggings. Vilket var välbehövligt då Hjärtegull tuggat i sig 2 par... Hittade nya nagellack på extraerbjudande och så var det sommarrea på parfymer. Jag köpte en Boss i fin flaska.

När jag lämnat av bror åkte jag till Hööks och inhandlade ett nytt halsband/koppel till Hjärtegull samt en ny mjuk borste till alla hundarna. 

När jag kom hem hade husse kommit hem från jobbet i Norge. Han har varit ute och rest i förra veckan och inhandlat parfym till mig på flygplatsen! jag fick den nya från Marc Jacobs som är på bilden. :)
(jag samlar på lite udda parfymflaskor)

Tyvärr var jag nog igång för tidigt. Förkylningen slog till igen på fredagskvällen och på lördagen var det ganska illa igen. Så illa att jag missade den lilla marknaden som anordnades uppe i Lönsås. Verkligen trist, hade satt fram emot det, då det skulle vara utställning med smådjur och lite andra aktiviteter också. Jag var ute en stund på kvällen men annars var hostan osv ganska lamslående. Tråkigt när kroppen inte orkar med ens enkla saker. :(

Min pojkvän var som sagt hemma i helgen. Verkligen trevligt att få lite hjälp med städningen.

Hoppas verkligen det lättar något kommande vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.