onsdag 4 september 2013

Päronträd när haren får bestämma


För omkring 3-4 år sen köpte jag tre små pelarträd av päron och satte dem i änden av min trädgård, mot hundhagen till. De var riktigt trevliga och bar små frukter redan första året. Men sen en av de kalla vintrarna för ett par år sen kom en hare in och så vips var det inte så mycket träd kvar. Eftersom vi har staket hade jag inte täckt dem med nät.Träden repade sig så småningom och i år klippte jag av toppen på dem för att få dem att buska till sig mer.Nu klarade sig inte den inympade sorten pga harens beskärning utan det är den vilda roten som kommit. Det blir inga päron och de är taggiga som tusan men på våren blommar de så vackert! Blir de lite större kommer de ju också att bilda något av en häck, vilket jag tänkte kunde vara trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.