lördag 4 januari 2014

Moodboard Januari


Moodboard Januari 2014



Förra månadens moodboard byggde på sådant vi hittat vid strandpromenad. Vi kammar fortfarande stränder när tillfälle ges. Men den här månaden kommer vi nog mer att gå i skogen bara vädret är okej. 

Last months moodboard where about beaches and beachfinds. We are still combing beaches but this month we will try more to go for walks in the forrest.



Det blåste ordentligt häromdagen och efteråt hittade jag den lavklädda grenen ute på vägen. Alla kottar fick även vara julprydnader.

Branch with linchens and pines from the forrest, found after a windy day.



Vi har varit i min pojkväns hus i Norge över jul och nyår. Växterna ovan är från trädgården på den gården. I det lilla glaset ett potpurri av kryddor, brukar göra sånt ibland under vintern när det inte finns så mycket doftande.

We have been in my boyfriends house in Norway this Christmas- and  New Year holidays. Plants above are from the garden of the farm where the house is. In the little glass a potpurri of  spices and orange cest.



Nu när det är mörkt och kallt unnar jag mig snittblommor och färska örter, vintern blir inte lika tung.

I´m treating myself with cut flowers and fresh herbs.




Strandfynd från Tycklinge. Hade sparat/glömt dem i en påse i bilden.

Beachfinds from Tycklinge outside a town called Vadstena.



Varje månad skapar vi moodboards med det som finns i trädgården/naturen just nu; saker och färger som inspirerar och symboliserar den aktuella månaden. Alla är välkomna att vara med och varför inte ta tillfället i akt nu när det är nytt år? Du väljer själv hur du arrangerar och fotograferar och länkar därefter ditt inlägg nedan. Gott nytt år!

Each month we create a mood board with things that you find in the garden and/or nature right now; things that inspire and symbolizes the month we're in. Everyone is welcome to join and why not start the new year with a fun photo challenge? You decide how you choose to arrange and photograph it and submits your link below. Happy New Year!

Fler fina moodboards finns hos Karin A , For more lovely moodboards take a look at Karin A





9 kommentarer:

  1. Så härligt och vilka fina fynd du gjort! :) Fördelen med en grön vinter är ju att det finns mycket att se och upptäcka ute i naturen. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag tycker faktiskt om den gröna vintern, iaf här i Norge där vi är nu. Är det snö eller is kommer man liksom inte ut om man inte åker skidor, och vintersporter är liksom inte riktigt min grej ;)

      Radera
  2. Hej!
    Vilka härliga färger! Jag gillar det här med Karins moodboardsutmaningar för man får se olika tolkningar, som ger inspiration.
    Trevlig Helg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag har nog ibland lite mer annorlunda foton, men det beror oftast på att jag har så svårt att få till bra ljus när jag ska fota. Har inget bra ställe inomhus och ja ute får man ju liksom hålla tillgodo med det som är. Fotona i det här inlägget är tagna mitt på dagen, men eftersom det kom snöblandat regn var det ändå riktigt grått, därav lampan. Må så gott!

      Radera
  3. Så fina fynd du gjort. Fördelen med att vi inte har något snötäcke men lite tomt känns det allt. Härligt också med doftande potpurri.

    SvaraRadera
  4. Så smart att samla ihop kryddor och dofta på när det inte finns så mycket annat som väcker sinnena till liv!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.