söndag 3 augusti 2014

Hemma hos - sovrummet


Här är då sovrummet i min lägenhet. Har passat på att ha vitt och rosa och allmänt fluffigt, eftersom jag ej fått ha det förut. Känns skönt att veta att det jag har i lägenheten det har jag skaffat och betalat för på egen hand.



Franz har en liten koja i garderoben. Mindre praktiskt för matte, men han gillar den.


Det som metallkofferten och trälådan står på är en stor transportbur för hund. Hjärtegull sover där.



Ovan, vovvarna har en egen säng. Hade madresser över så tänkte att de lika gärna kunde få ha en stor yta till sig och sina gosedjur.


gillar verkligen fjäderkransen och det mönster som uppstår på väggarna av lampans prismor.



Ugglorna kommer från Skrufs glasbruk och är köpta i antikaffär. I fönstret som just då ej hyste krukväxter står min samling av höganäskeramik.





Ovanför vovvarnas säng hänger den här skylten.

3 kommentarer:

  1. Härligt att få inreda efter sitt eget huvud. Egentligen hade jag tänkt att titta på ditt sista inlägg, men det har inte gått (det om att det brinner).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände att det blev märkligt formulerat så jag har tagit bort det. det var skogsbranden i västmanland som åsyftades. Hoppas du har det bra! Jag är lite sliten igen så det har ej blivit något nytt inlägg.

      Radera
  2. Så fint! Vilken vacker tax och underbart ljus i taket från kronan.

    Här vräker regnet ner i dag.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.