lördag 29 november 2014

Blommig fredag: inför advent


Blommig fredag hos Rosor och Bladlöss med temat  "Inför 1:a advent". Jag har tagit hem en enbuske de kapat vid röjning, får se vad det kan bli av den.



Men inför advent har jag även lyckats få både en brist, en bacill och ett virus och en inflammation i näsan. Och vid behandling av det ena fick jag ytterligare en åkomma... så idag fick det inte bli något fejande eller fixande utan en tur till apotek och ett helt batteri av medikamenter fick följa med hem.


Så... vi får se. Det borde inte bli så mycket fixande iaf. Jag borde kanske ta det lugnt. Dricka te, äta pepparkakor och blåbär utöver de där tabletterna och annat jox ;). Men det brukar inte gå så bra, jag är inte den som får höga temperaturer när jag har feber utan istället blir det "ruscher", hörsel-hallucinationer och en prestationsångest utan dess like. Jag gör väl oftast alldeles för mycket och blir mer sliten så den här gången ska jag verkligen försöka. Får gå ut till de där "vålnaderna" i frost jag såg igår om febern blir för jobbigt, vi gör oss nog rätt bra ihop utseendemässigt sätt ;)


Önskar en fin advent!
Gå in hit för andras tolkningar.