onsdag 19 november 2014

Underbara onsdag: Bästa redskapet


Lindas fototema underbara onsdag handlar denna vecka om ens bästa redskap. När jag bodde på gården var favoriten helt klart min nya åkgräsklippare från Husqvarna samt den vanliga från Klippo. De klippte det mesta, brännnässlor, tistlar, hallonskott, och så inte minst alla mängder gräs... sista året hade jag ju inga djur så för att hålla hagen i schack körde jag med klipparen, stora ytor milt sagt... men fint blev det :) (bilden nederst visar en bit av hagen)


Annars gillar ajg redskap som inte bara har en funktion utan är vackra också. Som min lilla spade från V & A Museum med mönster av William Morris. Köpte den i somras på slottsbutiken vid Stjernsund. Butiken har riktigt fina trädgårdssaker som man kanske inte får tag på så många andra ställen. I köket är mina favoritredskap i trä. Hållbara, vackra och sköna att hålla i. Smörknivarna i körsbär ovan är ett nyförvärv från Ekenäs julmarknad. Gå in till bloggen Växthusliv för andras tolkningar.



2 kommentarer:

  1. Den spaden gillar jag också. Och trä i alla former är fint. Jag har en i familjen som snickrar en hel del i trä.
    Köra åkgräsklippare har du alltså gjort. Kul!

    SvaraRadera
  2. Vilken käck spade! Min spade kommer från samma ställe som där du köpte träredskapen :D

    Hoppas att det är bra med dig och att värmen har ordnat sig!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.