fredag 5 december 2014

Underbara onsdag i efterskott


Igår så var det ju onsdag och Linda hade sin fotoutmaning Underbara onsdag. Temat denna gång var drastiskt. Jag hade klurat ut en grej och tänkt vara med men både de himlans bacillerna och medicinen bråkar med mig och rätt dramatiskt med för den delen så det blev ännu en dag i sängen istället. Men i alla fall så tänkte jag tipsa om en grej som nog allt kan passa både på temat som inom trädgårdsvärlden...

Händerna... hos den som grejar mycket i trädgården får de ju mer än sin beskärda del av slit, jord och väder och vind. Mina händer har ju dessutom i flera år slitits av granris, enris och allt annat som hör julen till inom blomsterhandeln plus alla timmar i stallet.

Det är också så lätt att glömma bort de där händerna... för det är så mycket man vill göra och så mycket som ska hinnas med.

I höstas så gick flera av mina naglar av, de var väl inte direkt i bästa skick sen innan men när det började blöda och inte fanns något alls ovanför fingertoppen så kändes det som en drastisk åtgärd krävdes. Så jag som inte alls är van vid skönhetsbehandlingar bokade helt sonika in mig för nagelförstärkning! Och vilken skillnad det är nu! Mina egna naglar får växa fram ifred där under gelélagren och så har jag fått ett fint lack dessutom. :) Visst det kostar en rejäl slant men det kan det kanske få vara värt när händerna mår bättre.

Dessutom kör jag nu med en handskrubb från Crabtree & Evelyn (finns andra märken också) en-två gånger i veckan, en bättre handcreme, nagelbandskräm och en speciell nagelborste. Värt den lilla extra tid det tar och så håller ju förhoppningsvis händerna för mer trädgårderande.

Titta in till Väzthusliv för fler tolkningar

(mina naglar är gjorda av Therese på Mias lilla salong i Borensberg)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.