onsdag 27 juli 2016

Middag ute på nya stället



Igår kväll åt jag middag ute på den lilla uteplatsen som hör till min nya bostad.


Avokado med gräslök, persilja, tångkaviar och creme fraiche. Och så vin i karaff.


Älskade Franz var också ute. Tänk så tappert han följt med på livets svåra svängar.



Det är ingen frivillig flytt detta och jag hoppas att det inte blir en långvarig bostad den här lägenheten. Det gick tyvärr ej att bo kvar där vi bodde tillsammans förut på grund av grannar som bråkade och hade stora psykosociala problem. Både vovvarna och jag for väldigt illa  så illa att vi nu är tillbaka till att vara sjuka av stress, både de och jag.


Men till den här lägenheten (som ligger i Linköping) hör som sagt en uteplats.


Den var rätt försummad när jag flyttade in. men nu är häckarna klippta, rosorna gödslade och beskurna, klematisen rensad och med ny spaljé och gräset trimmat. Min pojkvän har monterat ett nät på insidan av häckarna så vovvar kan gå lösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.