måndag 5 september 2016

Travet en rutten bransch?

Jag tycker som de flesta nog begripit vid det här laget om djur. Och hästar har jag levt nära under en stor del av livet. Därför känns det angeläget att skriva något om det som nu pågår inom svensk travsport. Jag har väl länge misstänkt att det förekommer oegentligheter precis som det också gör inom ridsporten. Men detta som skett hos en av de största travtränarna tycker jag är förkastligt. En tjej misshandlas under arbetstid vid ett flertal tillfällen av en av de manliga kuskarna?!? Och arbetsgivaren reagerar inte förrän det kommer fram något i media... Inte nog med att en människa misshandlats, det verkar som om det funnits otaliga misshandelsfall på de hästar denna kusk hanterat? En härva som bara tycks växa och där travförbundet inte agerar?!? Nej, det får det åtminstone att vändas i magen på mig.

Mer finns att läsa hos http://ingvarssonopersson.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.