torsdag 30 maj 2013

Egentid, leksak,paket, botanisk tulpan och daggkåpa


I eftermiddags/kväll så hade hundarna "egentid" med matte en i taget. Andy fick följa med och gå på stan i Vadstena. Jag införskaffade ett paket åt min lillebror som tar examen från universitetet i morgon (samt ett åt hans vän som han skrivit uppsats tillsammans med). Vi var inom Morrhåret en sväng också, fyllde på benförrådet och så fick Andy en liten leksak också. Han gillar de som han kan springa runt med :). Sen tog vi en tur i slottsparken och avslutade med att äta kvällsmat på Rådhuskällaren. Andy skötte sig utmärkt, skällde bara ett par gånger. Tror han tyckte det var mysigt att rå om matt ensam en stund.


När vi sen kom hem från Vadstena fick alla tre hundarna vara ute lösa en stund i trädgården. Sen tog jag med mig bara Franz upp till skogen på promenad (oj, vilken skillnad det är sen de byggde väg och tog ner träden inför nya kraftledningen). Han går inte lysande i koppel men skötte sig okej. På vägen hem gjorde jag passivitetsövning kombinerat med godissök uppe på stenar ett par gånger, det gick riktigt bra!


Hjärtegull fick komma ut på promenad direkt efter Franz. henne tog jag med upp i hagen och gick den stig som jag klippt fram inne i skogsdungen. Jag gjorde ingen speciell övning utan tränar mest följsamhet med henne. Hon verkade tycka det var trevligt. Vi såg massor med olika växter som kommit upp den senaste veckan. samt andra som börjat blomma. Plockade med mig några kvistar av daggkåpa - de är så ljuvligt skira. I den andra lilla vasen står botaniska tulpaner som jag räddat undan gräsklipparen - lika skira de.

Hoppas ni haft en fin kväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.