onsdag 7 augusti 2013

Smultron och tunga tankar


Bredvid allåkerbären finns en krage med smultronplantor. Jag hade smultron utanför mitt hus tidigare men de blev invaderade av kvickrot så jag flyttade på dem förra året och köpte även några nya.


De är goda och smultronen här tenderar till att både kunna blomma och sätta bär samtidigt, ända in i november om det vill sig väl.


Bilderna är några dagar gamla. För det har varit en tung dag. jag hade ju för avsikt att lämna hälsan osv utanför den här bloggen. Att det skulle vara positivt och "gulligt". men ja, det går inte. Det är tungt, dagen har varit smått apatisk, jag orkar inget fysiskt och även om jag verkligen försöker se till de små sakerna så lättar de inte upp. Det har ju varit sähär rätt länge nu... det blev värre när vi var på den där kursen och tränaren säger överhuvudet på mig till min sambo att det inte gick bra med Franz för att han inte vill vara med mig. Och visst, det kanske är så, djuren har det nog inte bra hos mig. Det är en ständig argumentation om mig och mina förehavanden och jag orkar inte längre stå emot, inte höra att jag alltid är på nåt sätt fel. Att det bara är att "bita ihop" att anstränga sig ännu mer, att skärpa till sig osv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.