onsdag 5 februari 2014

Underbara onsdag: Eldigt


Temat för Lindas fotoutmaning Underbara Onsdag denna vecka är "Eldigt".


Och eldat, det är något som jag sysslat med en avsevärd del av de senaste tre åren. Och ja, även innan dess också men då inte fullt så frekvent.


Ovan bilder på den sista stora brasan från gården. För eldigt skulle i mitt fall även kunna översättas med "den som spar han har, den som kommer efter fyller på och den som ärver får elda upp".


Men höskullen blev riktigt fin till slut!

Fler bidrag till temat finns hos Växthusliv

4 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild inifrån! Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det blev fint! Hoppas de som bor där nu uppskattar det. Du som bor nära Linda får väl åka dit och titta sen i vår/sommar. Det ska tydligen bli keramikförsäljning och café (samma personer som har Keramiktorget inne i Borensberg). Kram

      Radera
  2. Det verkar vara gott om utrymme där du bor. Det låter som du eldar en hel del. Jag skulle vara rädd för det. Kanske inte vid den här årstiden. Menar du att allt skräpet låg inne i huset? Så förstår jag det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jo. 2 hektar mark, ladugård, 2 boningshus, 1 garage, 1 magasin, 1 friggebod, 1 hönshus. Vi hade inte så mycket val eftersom jag/vi skulle flytta. Vi körde omkring 150 kärror med skräp till återvinningen men allt går inte att köra. Det här var den sista brasan, vi har väl eldat ca 5 likadana. Gården var i väldigt dåligt och eftersatt skick när den köptes av mina föräldrar, proppfull med gamla grejer och väldigt mycket skräp. Mycket har ju röjts ur genom åren, men sen fyllde även mina föräldrar på med en del. Eter att min pappa gått bort har jag, pojkvän och lillebror renoverat klart det pappa inte orkade samt röjt ur och snyggat till. Vi bor som sagt inte kvar där längre (flyttade 1 november), men jag har mycket foton och hjärtat är liksom kvar i den trädgården.

      Radera

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.