torsdag 21 februari 2013

Nattbekymmer, tv-mys och verandarenovering

Natten till igår sov jag sådär super dåligt. Det blåste en hel del vilket medförde diverse ljud utifrån, min lille tax blev rädd och tokskällde ett par gånger. Han kan ju inte rå för att han blev rädd men matte får ångest och kan inte somna om och blir därför en grinig matte. Därför fick de sova över på sitt dagis natten till idag. Så väldigt snällt av dagisfröken.

Så igår sov jag hela dagen när jag lämnat dem och sedan på eftermiddagen tog jag tag i städningen/renoveringen av verandan på det stora huset. Plockade ur allt skräp och packade undan annat i lådor. Tanken är att försöka isolera fönstren med cellplast nu under vintern/våren eftersom den läcker värme. Höll på rätt länge och jag är inte klar än, men det blir nog bra i slutändan.

På kvällen myste jag framför ännu ett favoritprogram Grand Design. Jättehäftigt objekt igår, ett par som total renoverade ett gammalt vattentorn från 1860 beläget i centrala London. En vacker men något udda bostad blev det i slutänden.

Idag ringde sköterskan från vården om de frågor jag hade kring sömntabletterna. Alltså jag blir så in i norden trött! Det var ju medicinerna vi skulle prata om. Inte skulle det vara en total utfrågning om mina matvanor och min hygien!!! Kände mig utlämnad och kritiserad. Att jag inte äter helt bra är jag mycket väl medveten om. Men att kritisera gör det saken bättre? Nä, tycker de ska vara glada att jag äter nåt över huvudtaget... Jag har mycket länge sen förklarat åtskilliga gånger att jag saknar aptit, inte känner hunger och inte har nån som helst fantasi när det gäller mat, men det ska tydligen frågas ut gång på gång. Så himlans onödigt, de bara babblar på och ska köra sitt eget race.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att packa de varor som jag sålt via tradera. En smart uppfinning den där auktionssajten!

Nu är hundarna hemma igen och nu ska vi mysa framför antikrundan.

Hoppas ni har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du som tittar in lämnar en kommentar! Vänligen håll en god ton i kommentarsfältet.